La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dimarts, 27 de març del 2012

Fase 2: Lliurament de la demanda (cas 1)

Un dels alumnes derivats de Primària, germà de l'alumne de 5è d'Infantil, té 9 anys i 10 mesos. Cursa 4t de Primària que va ser derivat en gener de 2011quan anava a 3r curs. Al full de derivació s'especifica la següent informació:

A) Dades generals de l'alumne
 L'alumne no ha repetit mai curs. La seva llengua materna és el castellà.

B) Motiu de la demanda
Descripció de les dificultats. L'alumne presenta un desnivell curricular i maduratiu considerable. Li costa molt seguir el ritme del grup. Té dificultats de comprensió oral i escrita que no es consideren vinculades a l'idioma.
Mesures preses i resultats obtinguts. Promocionar al 2n cicle amb el seu grup perquè és un grup molt reduit  (14 alumnes) i aquest aspecte pot afavorir la seva atenció. Se li ha fet una adaptació curricular a les àrees instrumentals i a anglès però els resultats no són favorables. 

C) Tipus d'assessorament o intervenció que s'espera
Es demana un assessorament per part de EOEP en quant a avaluació, orientació i establiment de pautes de col·laboració família/escola.

D) Competència curricular
El seu nivell de competència curricular es correspon a 1r curs de Primària a les àrees instrumentals. Les dificultats més significatives trobades en les diferents àrees són:
Expressió oral. Li costa molt expressar-se en català encara que en castellà ho fa correctament.
Comprensió oral. Sovint no comprèn les instruccions que se li donen (en català o en castellà).
Expressió escrita. Està iniciant-se en la lectoescriptura.
Comprensió escrita. No comprèn allò que llegeix.
Lectura. Llegeix utilitzant la via fonològica.
Escriptura. És capaç d'escriure paraules però li costa molt seqüenciar oracions.
Operacions matemàtiques. Té dificultats en la suma portant, la resta portant i en la multiplicació.
Coneixements. No comprèn la funció dels algoritmes que domina (suma i resta).
Resolució de problemes. Té grans dificultats per a resoldre problemes senzills ja que no comprèn la situació ni sap averiguar quina és la millor manera per a solucionar-ho.
Hàbit d'estudi. No té cap hàbit d'estudi. La mare es mostra col·laboradora però la seva disposició és molt negativa.

E) Interessos i actitud de l'alumne/a davant l'aprenentatge en general
Actitud. Li costa presenta atenció, esforçar-se, treballar en equip i acabar les feines. Compleix les normes i té cura del material.
Interessos. Li agrada l'educació artística i l'educació física. Les àrees que menys li agraden són les instrumentals. Prefereix les activitats molt guiades i amb ajuda (d'un company o de la mestra). Té interessos un poc infantils per a la seva edat. 

F) Relació i interacció amb els companys i adults
Sovint té problemes de relació amb els companys a l'hora del pati. Amb els adults sembla que vol col·laborar. Sempre es mostra positiu encara que la tutora sospita que no entèn el que li diuen.

G) Altres aspectes a tenir en compte

El desenvolupament evolutiu de l'alumne sempre ha estat molt lent. Va començar a caminar molt tard i va parlar a l'edat dels 5 anys. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada