La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dilluns, 26 de març del 2012

Fase 1: Conèixer i analitzar la demanda

L'escola és un centre de doble línia, exceptuant una tercera línia al 2n nivell de primer cicle (grups de 2n d'EP). El centre treballa per projectes, especialment a Infantil on no tenen cap llibre de text. A Primària s'estan començant a modificar les estratègies metodològiques i organitzatives. S'han realitzar dos cursos de formació en el centre dirigit a tot el Claustre basat en el projecte d'innovació pedagògica (PIP) a partir del treball per competències.
L'assessorament en lectoescriptura va sorgir a partir d'una necessitat sorgida entre les mestres d'Infantil i primer cicle de Primària per afavorir l'adaptació dels alumnes al canvi d'etapa educativa i per consensuar els criteris metodològics en l'ensenyament- aprenentatge de la lectoescriptura. Des del centre, s'han començat iniciatives per a unificar les estratègies metodològiques entre Infantil i Primària per a facilitar l’adaptació dels alumnes al canvi d’etapa educativa. Des del 1r cicle, les mestres estan obertes a noves propostes de millora. Això ens porta a valorar la importància de consensuar estratègies metodològiques per mantenir una coherència metodològica al llarg del procés d'adquisició de la lectoescriptura i afavorir la prevenció i/o detecció possibles dificultats en aquest procés per evitar el fracàs escolar de l’alumnat. 
Al primer trimestre es va realitzar un primer contacte on les mestres varen exposar què fèien a l'aula i com ho treballaven. Posteriorment es varen analitzar els documents de centre. A Infantil tenen un pla de lectoescriptura i a Primària un pla lector però no existeix un document que reculli una continuïtat metodològica entre les dues etapes. Es varen fotocopiar els documents perquè cada mestre pogués analitzar els documents individualment. El proper dia 30 d'abril d'ha programat una reunió per a poder analitzar-los de manera conjunta els documents i per a fer aportacions teòriques sobre l'aprenentatge de la lectoescriptura. 
Abans d'aquesta data, està previst realitzar una avaluació de la competència lingüística dels alumnes de finals del cicle inicial (2n) per poder identificar les principals dificultats presentades. Les proves estan extretes del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. 
Aqui us deixo l'enllaç per si us interessa:  PROVES COMPETENCIALS


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada