La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dimecres, 28 de març del 2012

Fase 1: Conèixer i analitzar la demanda


Objectius:
1.    Fer un anàlisi documental i anàlisis qualitatiu.
2.    Establir uns criteris comuns entre EI i EP.
Destinataris: Mestres i alumnat d’Educació Infantil i Primer cicle de Primària.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Revisió dels documents de centre (PEC, PCC, pla de lectoescriptura d’Infantil i pla lector de Primària), programacions d’aula.
  2. Reunió amb les tutores i equip de suport per conèixer les dificultats detectades en el procés de lectoescriptura.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Anàlisi documental.
  2. Entrevistes amb les mestres implicades.
  3. Reunions d’equip docent, nivell i de l’equip de suport.
  4. Proves inicials de competència lingüística per a l’alumnat de 2n curs d’EP.
  5. Observacions de les activitats i produccions realitzades a l’aula.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Identificar els punts febles de les proves inicials per conèixer el punt de partida
  2. Seguiment d’acords de les reunions realitzades.
  3. Evolució del procés de lectoescriptura.


En aquesta primera fase, he començat a recopilar els documents de centre d'Educació Infantil i 1r cicle de Primària que fan referència a la lectoescriptura. Per això, he estat parlant amb Pepa, la coordinadora d'Infantil, perquè em facilitarà els documents que s'havien elaborat a Infantil. Pepa, em dona una còpia del pla lectoescriptor elaborat recentment entre tot l'Equip Docent d'Infantil el passat curs 2010-11.  Per una altra banda, he parlat amb Isabel, la coordinadora del 1r cicle de Primària, per demanar el pla de lectoescriptura d'aquest cicle. Com a coordinadora, em comenta que no té constància que s'hagui elaborar cap document i m'aconsella que parli amb la Cap d'Estudis. La Cap em facilita un pla lector que engloba a tots els nivells de Primària. Durant aquest procés, anàlisi documental també he aprofitat per revisar altres documents com el PEC, el PCC i les programacions d'aula del 1r cicle. 

Al pla de lectoescriptura a Infantil, hi ha una graella individual d'avaluació que s'utilitza a l'escola per valorar l'estadi en que es troba l'alumne a nivell de lectoescriptura. És una graella molt pràctica que sintetitza visualment en quin estadi d'adquisició d'escriptura es troba l'infant. 


Graella individual de l'alumne sobre l'estadi de la seva escriptura

Aqui us adjunto el document complet del pla de lectoescriptura d'Infantil: 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada