La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dilluns, 26 de març del 2012

Fase 1: Necessitat de rebre assessorament


Objectius:
1.    Prendre consciència de les dificultats que presenta l’alumnat.
2.    Despertar la necessitat de rebre un assessorament.
Destinataris: Tutores dels alumnes derivats, equip de suport (ES), EOEP i famílies.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Les tutores sol·liciten el full de demanda i ho emplenen.
  2. La coordinadora de l’Equip de Suport recull les demandes i les presenta a la reunió de suport.
  3. Revisió del fulls de derivació de l’alumnat per determinar la necessitat de rebre assessorament: avaluació psicopedagògica, derivació a altres serveis,  orientacions per a treballar a l’aula (metodologia, materials, recursos...), avaluació del llenguatge, absentisme, situació socio-familiar desfavorable, assessorament a pares.
  4. Reunió amb les tutores i Equip de Suport per a conèixer les dificultats detectades i les mesures ordinàries adoptades a l’aula.
  5. Entrevista familiar.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Anàlisi documental compartit amb els membres de l’equip de suport.
  2. Entrevistes amb les mestres implicades.
  3. Entrevista amb la família.
  4. Reunions de l’equip de suport.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Full de demanda on s’indiqui el nivell de competència actual de l’alumne i estil d’aprenentatge. Nivell de dificultats i persistència després d’haver esgotat totes les mesures ordinàries a l’aula.
  2. Contrastar diferents opinions per part dels docents i de la família.


En el cas de l'alumne de 5è d'Infantil (4 anys), la derivació per a l'assessorament de l'EOEP es va realitzar a finals del primer trimestre d'aquest curs 2011-12 per part de la seva tutora i amb la col·laboració de la mestra d'audició i llenguatge (AL). Prèviament, la tutora va convocar a la família per exposar-li la situació i notificar la derivació del cas a l'EOEP. La derivació va arribar a la coordinadora de l'equip de suport i es va plantejar el cas en la reunió setmanal de l'equip de suport. Tot l'equip va analitzar la demanda i es va considerar que s'hauria de realitzar una avaluació psicopedagògica de l'alumne. En una reunió posterior, l'orientadora i jo vàrem parlar amb la tutora per obtenir més informació de l'alumne. 

El cas dos alumnes de 4t de Primària que varen ser derivats el curs 2010-11. Actualment són casos d'atenció preferent perquè les derivacions es varen fer fa molt de temps i encara no han obtingut resposta. Un d'aquests alumnes, que coincideix que és germà del cas anterior, va ser derivat en febrer de 2010 i fins ara no s'havien près mesures. També va ser derivat per la seva tutora quan cursava 3r de Primària però degut al gran volum de derivacions rebudes no es va poder atendre la seva demanda fins aquest curs. L'altre també va ser derivat el curs anterior i les dificultats continuen agravant-se. Els dos alumnes van a la mateixa classe. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada