La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dimarts, 27 de març del 2012

Fase 2: lliurament de la demanda (cas 2)

CAS 2: 
Aquest cas és de l'altre alumne de 4t de Primària. Té 9 anys i 7 mesos. Està escolaritzat en el centre des dels 3 anys. Va ser derivat en octubre de 2010 i aquest curs la tutora va demanar que es donarà resposta a la derivació perquè l'alumne continuava presentant més dificultats. És un cas curiós perquè l'alumne sembla "desaprendre". A continuació us comentaré la informació recollida al full de derivació. 


A) Dades generals de l'alumne
L'alumne no ha repetit mai curs. La seva llengua materna és l'àrab. Té un germà de 7 anys escolaritzat al centre.


B) Motiu de la demanda
Descripció de les dificultats. L'alumne presenta dificultats d'aprenentatge en totes les àrees. El desnivell curricular és major de 2 anys.
Mesures preses i resultats obtinguts. S'han elaborat adaptacions no significatives des de 1r d'Educació Primària però no s'han aconseguit bons resultats o canvis significatius. L'equip docent considera que ha retrocit en l'aprenentatge. 

C) Tipus d'assessorament o intervenció que s'espera
Es demana un assessorament per part de EOEP en quant a avaluació, materials específics, orientació i establiment de pautes de col·laboració família/escola.

D) Competència curricular
El seu nivell de competència curricular es correspon a 1r curs de Primària a les àrees instrumentals. Les dificultats més significatives trobades en les diferents àrees són:
Expressió oral. Li costa molt expressar-se amb claretat. No té molt clara la diferència entre el català i el castellà. Li costa estructura bé les oracions.
Comprensió oral. Li costa capta els missatges que se li donen. Li costa molt assimilar i comprendre ordres.
Expressió escrita. Té algunes mancances en la lectoescriptura. Coneix la majoria de les lletres en majúscula ni en minúscula.
Comprensió escrita. Llegeix textos senzills i comprèn el missatge.
Lectura. Llegeix recolzant-se molt en la via fonològica.
Escriptura. És capaç d'escriure paraules però fa omissions i, a vegades, combina la majúscula amb la minúscula indiscriminadament.
Operacions matemàtiques. Pot fer sumes i restes d'una xifrea molt bé. Domina mínimament la suma de dos xifres. No controla la suma ni la resta portant.
Coneixements. Coneix els números fins el 10 però és perd a l'hora de fer servir els números de dos xifres.
Resolució de problemes. Li costa captar el missatge dels textos. Això li dificulta resoldre problemes. Necessita molt suport oral i visual
Hàbit d'estudi. No té cap hàbit d'estudi.

E) Interessos i actitud de l'alumne/a davant l'aprenentatge en general
Actitud. Li costa presenta atenció, esforçar-se, treballar en equip i acabar les feines. Compleix les normes, respecta als companys i té cura del material.
Interessos. Li agraden les feines més manipulatives i no li agraden les feines de lectura i escriptura.  Prefereix les activitats molt guiades. 

F) Relació i interacció amb els companys i adults
Es bastant respectuós amb els companys però és més immadur. El seu joc és diferent i molt infantil. Davant l'adult no sap donar explicacions als seus actes ( no fer la fila bé, no fer els deures, arribar tard...).

G) Altres aspectes a tenir en compte
El pare no és conscient d'aquestes dificultats. Pensa que el seu fill no s'esforça a prou. No hi ha continuïtat en casa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada