La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dimarts, 27 de març del 2012

Fase 2: Lliurament de la demanda (cas 3)

Objectius:
  1. Recollir la demanda realitzada.
  2. Establir una responsabilitat compartida en el casos derivats.
Destinataris: Equip docent, equip de suport i EOEP.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
  1. Reunió amb l’equip docent i amb l’equip de suport.
  2. Consens de les actuacions per part dels mestres implicats: ampliar la informació pel que fa a la situació personal, familiar i escolar de l’alumne.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Promoció del diàleg i de la escolta activa.
  2. Anàlisi compartit de la demanda i repartiment de tasques.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Full de seguiment de les actuacions realitzades i dels acords presos. 

CAS 3: 
Aquest es tracta de l'alumne de 5è d'Infantil. Va ser derivat per part de la seva tutora, en col·laboració amb la mestra AL i els altres mestres implicats. 

Al full de derivació de l'alumne es detallen les característiques del cas. 


A) Dades de l'alumne
L'alumne té 5 anys i 2 mesos. La seva llengua materna és el castellà. L'alumne ha nascut a la illa però la seva família és de Colòmbia. 
La família no és molt conscient de les dificultats del seu fill i no es mostra molt col·laboradora. 


B)  Motiu de la demanda
Inicialmet, va ser derivat el primer trimestre del curs 2010-11 perquè no havia adquirit el llenguatge oral. Es varen donar orientacions a la família i des d'aquell moment va començar a rebre suport per part de la mestra AL. Aquest curs 2011-12, davant l'estancament evolutiu es va demanar una intervenció psicopedagògica per descartar altres dificultats.
Com a mesures preses, s'ha realitzat un suport individualitzat i s'ha utilitzat el suport visual i auditiu (onomatopeic) per afavorir la seva comprensió. 


C) Tipus d'assessorament
Es demana assessorament psicopedagògic a nivell d'avaluació i establimemt de pautes de col·laboració entre la família i l'escola. 


E) Interessos i actitud de l'alumne davant l'aprenentatge en general
Actitud. L'alumne presenta una atenció, davant l'aprenenatatge general, molt baixa. Mostra poc esforç i no acostuma a acabar les feines. Compleix les normes, respecta als companys i té cura del material. 
Interessos. Li agraden les noves tecnologies (ordinador i pissarra digital) i els contes amb suport visual. Li costa molt seguir els projectes de treball i s'avorreix. Prefereix els racons i el joc simbòlic. 


F) Relació i interacció amb els companys i els adults
Es relaciona molt poc amb els seus companys i tendeix a jugar sempre sol. Amb els adults es relaciona poc i quan ho fa costa molt entendre'l. 


E) Competència curricular
- Adaptació. Li ha costat molt adaptar-se. Li costa treballar en equip.
- Identitat i autonomia. Presenta un baix to muscular. No és autònom en el treball perquè no comprèn les instruccions. 
- Llenguatge oral. S'expressa oralment utilitzant onomatopeies i utilitzant monosíl·labs poc intel·ligibles. Presenta greus dificultats per comunicar-se. La seva comprensió és molt limitada, no entèn ordres senzilles encara que se li donin suports visuals com els gestos.
- Llenguatge escrit. Es troba en la fase dels gargots. 
- Llenguatge matemàtic. Mostra moltes dificultats amb els conceptes abstractes. 
- Llenguatge plàstic. Té escàs interès per aquesta àrea. No té adquirides les habilitats de retallar. 
- Domini gràfic. Presenta una gran immaduresa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada