CAS 1:
Una altra prova estandaritzada que se li va passar a l'alumne de 4t de Primària va ser el test de Bender. Aquest test està inspirat en la teoría de la Gestalt, basada en la percepció. L'objectiu de la prova és examinar la funció gestàltica visomotora, el seu desenvolupameny i regresions. És un test visomotor, no verbal i neutre (inofensiu) aplicable a partir dels 4 anys.
Una altra prova estandaritzada que se li va passar a l'alumne de 4t de Primària va ser el test de Bender. Aquest test està inspirat en la teoría de la Gestalt, basada en la percepció. L'objectiu de la prova és examinar la funció gestàltica visomotora, el seu desenvolupameny i regresions. És un test visomotor, no verbal i neutre (inofensiu) aplicable a partir dels 4 anys.
Consisteix en 9 targetes amb figures geomètriques més o menys complexes impreses en negre sobre cartulina blanca.
Què hem d'analitzar? S'han d'observar-se les característiques de l'organització de les figures sobre l'espai disponible (còpia reduïda, còpia estesa, superposicions), el grau de claredat de la reproducció, l'adhesió o desviament dels models (omissions, desviacions, adorns extres), les característiques dels contorns (nítids, difusos, repassats), dels elements reproduïts (grandària, posició orientació). La col·locació en el plànol horitzontal o vertical correcta o incorrecta, l'orientació cap a l'esquerra o cap a la dreta correcta o incorrecta, el grau de moviment, la interrelació entre les figures (congruències, discrepàncies, interinfluèncias, perseveració, tendència a classificar els dibuixos, agrupació de figures similars –horitzontals, a força de punts, etc.- independència o connexió de les figures entre si), l'afany de perfecció, formalisme, tendència a les respostes abstractes o concretes, auxili mecànic (traçat de línies auxiliars; ús de goma), etc.
A continuació podem veure les produccions que va fer l'alumne. Va ser capaç de copiar totes les figures però si comparam les figures del test amb les seves produccions podem observar algunes errades com desviacions respecte el model (figura 3 i 5), manca de superposició (figures 8).
Què hem d'analitzar? S'han d'observar-se les característiques de l'organització de les figures sobre l'espai disponible (còpia reduïda, còpia estesa, superposicions), el grau de claredat de la reproducció, l'adhesió o desviament dels models (omissions, desviacions, adorns extres), les característiques dels contorns (nítids, difusos, repassats), dels elements reproduïts (grandària, posició orientació). La col·locació en el plànol horitzontal o vertical correcta o incorrecta, l'orientació cap a l'esquerra o cap a la dreta correcta o incorrecta, el grau de moviment, la interrelació entre les figures (congruències, discrepàncies, interinfluèncias, perseveració, tendència a classificar els dibuixos, agrupació de figures similars –horitzontals, a força de punts, etc.- independència o connexió de les figures entre si), l'afany de perfecció, formalisme, tendència a les respostes abstractes o concretes, auxili mecànic (traçat de línies auxiliars; ús de goma), etc.
A continuació podem veure les produccions que va fer l'alumne. Va ser capaç de copiar totes les figures però si comparam les figures del test amb les seves produccions podem observar algunes errades com desviacions respecte el model (figura 3 i 5), manca de superposició (figures 8).
![]() |
Test de Bender: produccions de l'alumne de 4t de Primària |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada