La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dilluns, 30 d’abril del 2012

Valoració proves estandaritzades (cas 1)

A l'alumne de 4t de Primària se li passen dues proves d'intel·ligència.
Per una banda se li passen les matrius progressives del test de RAVEN. Aquest test consisteix a trobar la peça que falta en una sèrie de figures que s'aniran mostrant. S'ha d'analitzar la sèrie que se li presenta i seguint la seqüència horitzontal i vertical, escollir una de les sis peces suggerides, la que encaixi perfectament en tots els sentits, tant en l'horitzontal com en la vertical. Per deduir la peça que falta s'utilitzen habilitats perceptuals, d'observació i raonament analògic.

L'alumne va obtenir una puntuació percentil de 47 i un quoficient intel·lectual (QI) equivalent a 99.

Aqui us deixo un enllaç de la seva aplicació. T'atreveixes a fer-ho per a conèixer el teu quoeficient intel·lectual?          Test de Raven

Per una altra banda se li passa el WISC IV que a diferencia del RAVEN avalua els aspectes verbals.
Els resultats obtinguts indiquen un QI de 70. L'alumne presenta unes puntuacions generals per davall de la mitja. Es destaquen els baixos resultats en la comprensió verbal.  Aquí us mostro els resultats obtinguts en els diferents apartats i el perfil de les puntuacions escalars. 
Si comparam els resultats amb el RAVEN poden observar com la puntuació és més elevada en aquesta prova perquè no té component verbal. També podem apreciar com es confirma la informació obtinguda per altres vies respecte a la comprensió verbal de l'alumne, on presenta més dificultats. 

Plantilla de resultats WISC- IV
Si voleu conèixer un poquet més aquesta prova podeu fer-li una miradeta a aquest power point.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada