Objectius:
Destinataris: Tutores, alumnat implicat,
famílies i EOEP.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
|
Quan s'inicia el procés d'avaluació psicopedagògica, es porta un seguiment de totes les actuacions realitzades en referència a l'alumne. S'anoten les activitats realitzades, la data i les persones implicades en el procés. A la següent imatge us mostro el full de seguiment utilitzat:
Full de seguiment d'actuacions realitzades |
Igualment, hi ha un altre document que s'utilitza per recollir tota la informació necessària de l'alumne durant el procés d'avaluació psicopedagògica . Aquí podeu veure el model que s'utilitza:
Full recopilatori de dades de l'alumne |
En els diferents casos, es realitzen entrevistes amb la tutora per obtenir més informació de l'alumne en quant al seu estil cognitiu d'aprenentatge (actitud davant la presentació d'una activitat i durant l'activitat; tipus d'activitats que prefereix; instruments i materials adients pel seu treball; grau i tipus de motivació/ ansietat; tipus d'agrupaments més adients pel seu aprenentatge; treball individual, en petit i en gran grup; canals de comunicació més adients; avaluació de les interrelacions amb els companys i els mestres; adquisició d'hàbits socials i de feina; adaptació a l'escola; ajust emocional i dinàmica familiar.
També es realitzen entrevistes amb la família per avaluar el context socio-familiar.
La informació de l'alumne es complementa amb observacions de l'alumne en diferents situacions. A l'aula es fan observacions i s'anota la seva ubicació a l'aula, el procés de l'activitat (inici-desenvolupament-final). També s'observa la intervenció de les mestres a l'aula en relació al grup i a l'alumne. S'analitzen els recursos didàctics i materials utilitzats així com la interacció de l'alumne (actitud general i interaccions amb la mestra). Per una altra banda, es fan observacions en moments d'esbarjo per obtenir informació sobre les activitats a l'hora del joc, l'actitud en el joc, relació amb els companys i els adults, normes i hàbits.
Igualment, es revisen diferents treballs realitzats per l'alumne (fitxes, quadern de treball, dibuix de la figura humana, etc).
El nivell de competència curricular es demana a la seva tutora mitjançant unes graelles de competències curriculars on la tutora pot anar indicant les competències adquirides en referència al cicle anterior, nivell anterior i nivell actual. Aquesta informació es pot complementar amb diferents propostes d'activitats perquè les realitzi l'alumne. Aqui us penjo els models de graella que he fet servir a l'escola.
Model proposta de Competència Curricular en llengua de 2n cicle i comparada amb el primer cicle:
https://docs.google.com/document/d/1A16epFIa4HmT3-17lEQ2ZEFBEmeOTWkCJUY7OvF29F8/edit
Model proposta de Competència Curricular en llengua de 2n cicle i comparada amb el primer cicle:
https://docs.google.com/document/d/1A16epFIa4HmT3-17lEQ2ZEFBEmeOTWkCJUY7OvF29F8/edit
Finalment, es valora l'aplicació de proves estandaritzades segons l'edat de l'alumne (escala de inteligencia de Wechsler -WIPSSI- III, WISC-IV-, matrices progressivas de RAVEN, test de BENDER...)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada