La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dijous, 26 d’abril del 2012

Primers resultats de les proves competencials

Aquesta setmana he començat a passar les proves curriculars al grups de 2n de Primària per poder fer una anàlisi de la competència lingüística (comprensió i expressió oral i escrita). 
He començat a analitzar els resultats de la part de comprensió i expressió escrita del grup de 2n A
Les subcompetències avaluades són:
Comprensió escrita:
- Comprendre la informació explicitada en un text escrit per poder extreure’n allò que interessa en funció dels objectius de la lectura (comprensió textual literal).
- Comprendre un text escrit interpretant el missatge a partir de la informació que conté i els coneixements propis (comprensió textual inferencial/interpretativa).
Expressió escrita:

- Produir un text adequat a la necessitat comunicativa i al receptor, amb ordre i claredat (organització del text).
- Produir un text aplicant correctament els coneixements lingüístics pel que fa a lèxic, ortografia i estructures morfosintàctiques (component lingüístic).
- Produir un text amb grafia clara i llegible, seguint les pautes de presentació de treballs escrits (presentació i grafia).
Els resultats d'aquesta prova indiquen que els alumnes necessitem millorar especialment en la comprensió textual literal (puntuació mitjana de 3,89) i en la comprensió textual interpretativa (puntuació mitjana de 5,27). La mitjana general de la prova equival a 6,15. Aquests resultats són molt elevats i caldrà replantejar-se conjuntament les "maneres de fer" per millorar la competència lingüística dels nostres alumnes. 

Per una altra banda, he analitzat els resultats del grup de 2n C en la comprensió oral. 


Comprensió oral:
- Comprendre la informació explicitada en un text oral per poder extreure’n allò que interessa en funció dels objectius de la situació comunicativa (comprensió oral literal)
- Comprendre un text oral interpretant el missatge a partir de la informació que conté i els coneixements propis (comprensió oral inferencial/ interpretativa).
La puntuació mitjana dels alumnes del grup de 2n C en la comprensió oral és de 8,18 sobre 10. Aquests resultats són molt positius. Els alumnes presenten una puntuació mitjana de 7,44 en la comprensió de la informació explicitada per extreure el que interessa mentre que en la compresió d'un text oral interpretant el missatge a partir de la informació que conté obtenen una puntuació mitjana superior equivalent a 9,17. 


Demà continuaré amb les avaluacions amb el grup de 2n B. Aniré comentant-vos els resultats obtinguts i les mesures que adoptarem a nivell metodològic per a millorar la pràctica educativa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada