La importància de fer equip...

"La cooperació és la convicció plena de què ningú pot arribar a la meta si no hi arriben tots" Virgina Burden

dimarts, 8 de maig del 2012

Fase 3: Aclarir i reformular el problema i els objectius conjuntament


Objectius:
  1. Prendre consciència de la pràctica docent.
  2. Conèixer el nivell curricular real de l’alumnat en l’àmbit lingüístic.
  3. Propiciar la necessitat de canvi educatiu per a millorar la pràctica a l’aula.
Destinataris: Mestres d’Educació Infantil i Primer cicle de Primària.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.   Resum dels resultats obtinguts a les proves curriculars de cicle inicial d’EP.
2.   Lectura i anàlisi conjunt dels resultats de les proves curriculars.
3.   Recollida d’informació sobre la pràctica docent.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Correcció de les proves curriculars de cicle inicial d’Educació Primària.
  2. Anàlisi documental de les proves curriculars.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Full de recollida d’informació a partir dels resultats obtinguts i de la proposta de millora realitzada.
  2. Rúbrica d’autoavaluació inicial de la pràctica docent en l’àmbit lingüístic.



Ahir dilluns, dia 7 de maig, vàrem fer la reunió entre Infantil i 1r cicle de Primària. Varen assistir les mestres d'Infantil i 1r cicle de Primària, la cap d'estudis i jo. Inicialment la reunió presentava un poc de tensió però poc a poc l'ambient es va anar relaxant i vàrem aconseguir arribar a acords. 

En primer lloc, vàrem parlar dels resultats de les proves de Competència Lingüística passades als alumnes de 2n de Primària. Es va fer una valoració global dels alumnes sense fer consideracions diferenciades entre els tres grups. Especialment es va destacar la necessitat de millorar en la comprensió escrita i en l'ambit social i natural. Vaig realitzar unes propostes de millora basant-me en els llibres que us he anat comentant anteriorment. Les mestres varen estar fullejant els llibres i comentant diferents tipus d'activitats proposades. També es va aconsellar consultar la pàgina d'Ana Teberoski i col·laboradors: http://www.aprendretextos.com/ per promoure els canvis en les "maneres de fer" on hi ha propostes constructivistes per treballar el llenguatge oral i escrit a través dels textos per als diferents nivells educatius. 

En segon lloc, vàrem analitzar conjuntament els documents de centre que feien referència a la lectoescriptura. El document d'Infantil (pla de lectoescriptura) està més elaborat, presenta una bona coherència interna i reflecteix la pràctica realitzada a les aules. El document de Primària (pla lector) es simplica a un recull de propostes de lectura per als diferents nivells educatius de Primària i no és gaire funcional. Les mestres d'Infantil varen fer una proposta: formació docent amb una assessora externa especialitzada en lectoescriptura per al curs vinent. Les mestres de Primària varen acceptar la proposta i varen proposar que la formació es fés extensiva a nivell de centre per contribuir amb la mateixa línia metodològica en tots els cicles. 

Francament, els acords presos ens van sorprendre molt favorablement perquè les mestres d'Infantil no esperaven aconseguir res amb la reunió i arribar a un acord de formació conjunta demostra que hi ha voluntad per millorar les pràctiques educatives. Si és que mai s'ha de perdre l'esperança i la confiança en els demés!!! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada