Objectius:
Destinataris: Mestres d’Educació Infantil i
Primer cicle de Primària.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
1.
Resum dels resultats obtinguts
a les proves curriculars de cicle inicial d’EP.
2.
Lectura i anàlisi conjunt dels
resultats de les proves curriculars.
3.
Recollida d’informació sobre la
pràctica docent.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
|
Ahir dilluns, dia 7 de maig, vàrem fer la
reunió entre Infantil i 1r cicle de Primària. Varen assistir les mestres
d'Infantil i 1r cicle de Primària, la cap d'estudis i jo. Inicialment la
reunió presentava un poc de tensió però poc a poc l'ambient es va anar relaxant
i vàrem aconseguir arribar a acords.
En primer lloc, vàrem parlar dels resultats de les proves de
Competència Lingüística passades
als alumnes de 2n de Primària. Es va fer una valoració global dels alumnes
sense fer consideracions diferenciades entre els tres grups. Especialment es va
destacar la necessitat de millorar en la comprensió escrita i en l'ambit social
i natural. Vaig realitzar unes propostes de millora basant-me en els llibres
que us he anat comentant anteriorment. Les mestres varen estar fullejant els
llibres i comentant diferents tipus d'activitats proposades. També es va
aconsellar consultar la pàgina d'Ana Teberoski i col·laboradors: http://www.aprendretextos.com/ per
promoure els canvis en les "maneres de fer" on hi ha propostes
constructivistes per treballar el llenguatge oral i escrit a través dels textos
per als diferents nivells educatius.
En segon lloc, vàrem analitzar conjuntament els
documents de centre que feien
referència a la lectoescriptura. El document d'Infantil (pla de
lectoescriptura) està més elaborat, presenta una bona coherència interna i
reflecteix la pràctica realitzada a les aules. El document de Primària (pla
lector) es simplica a un recull de propostes de lectura per als diferents
nivells educatius de Primària i no és gaire funcional. Les mestres d'Infantil
varen fer una proposta: formació
docent amb una assessora externa especialitzada en lectoescriptura per al curs vinent. Les mestres de
Primària varen acceptar la proposta i varen proposar que la formació es fés
extensiva a nivell de centre per contribuir amb la mateixa línia metodològica
en tots els cicles.
Francament, els acords presos ens van
sorprendre molt favorablement perquè les mestres d'Infantil no esperaven
aconseguir res amb la reunió i arribar a un acord de formació conjunta demostra
que hi ha voluntad per millorar les pràctiques educatives. Si és que mai s'ha
de perdre l'esperança i la confiança en els demés!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada